tiistai 29. maaliskuuta 2016

puutarhakin jo mielessäin....

Kevät tulla lorisee ja lupasin kirjoittaa paikallisen kyläyhdistyksen lehteen jutun puutarha-aiheesta. Ja minähän lupasin, aiheeksi sitten valitsin lavaviljelyn.

Aihe on nyt aika POP, joten valistetaan ihmisiä ettei vihannesten kasvatus ole aina niin vaikeaa miksi sen moni muistaa tuskaisine kitkemisineen ja kasteluineen. Toki lavoissa voi viljellä muutakin kuin vihanneksia, yrttejä, kesäkukkia vaikkapa peruna jos oikein haluaa hifistellä.

Lavaviljeleminen ei hirveästi eroa ruukkupuutarhailusta. Viljelyalue on vain isompi ja mahtuu paremmin kylvämään sekä niihin kannattaa kylvää myös syvempijuurisia.

Julkaisen jutun kunhan se on ihmisten ilmoilla :-)

Mutta aiheesta toiseen eli kortteihin, olen ollut ahkera edelleen korttien suhteen. Tässä kuvatodiste urakastani mitä olen tehnyt.

Näistä ja monesta muusta on tarkoitus jalostaa sitten taasen kortteja.  Kuvat on sis tehty leimasimilla, joiden musteena olen käyttänyt vesiliukuista Mementon mustetta. Väritys on suoritettu Promarker-tusseilla, joita minulla on aika monta. Niillä saa mukavasti sävytettyä ja liu'utettua värejä toisiinsa.

Ennen näitä värityshommia kerkesin tehdä rippikortteja, joista pitääkin ottaa kuvat tänne. Niiden koko on ns. Kabinettikortti, joka ei todellakaan ole helppo koko minulle...mutta urhoollisesti sain niistä vallan mukavan näköisiä. Eli joskus kannattaa vaan painaa tiukasti ja mennä omalle epämukavuusalueelle !



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti